• slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
ÇİN’İN MARKALAŞMA SÜRECİNDEN ÇIKARILACAK DERSLER

ÇİN’İN MARKALAŞMA SÜRECİNDEN ÇIKARILACAK DERSLER

2022 yılında Brand Finance Global 500’deki Çinli markaların toplam değeri 1,6 trilyon dolara ulaştı. Bu aynı zamanda Çinli markaların değerinin listedeki tüm markaların değerinin yüzde 19,3’ü demek. Brand Finance verilerine göre 2010 yılında ilk 500 marka arasında 20 markası olan Çin, 2022 yılına gelindiğinde 84 markaya ulaştı ve bunun önemli bir bölümünü de teknoloji firmaları oluşturuyor.

Her ne kadar listeyi Amerikalılar domine etse de Çinli markalar her geçen gün arayı kapatmaya devam ediyor. Hatta ilk 25 markaya baktığımızda ABD’nin 9 markası, Çin’in 11 markasının olması da dikkat çekiyor.

Öyle ki; ilk 100 markanın toplam değerinin yaklaşık dörtte birini yine Çin markaları oluşturuyor. Yani bir dönem fason üretim, ucuz ve kalitesiz ürünlerle özdeşleşen Çin, bir süredir adının bu şekilde anılmaması için yoğun çaba sarfetmektedir. Bunu yaparken bir yandan yeni geliştirdikleri teknolojilerle dünyada liderliğine oynuyor öte yandan küresel pazarlardaki faaliyetlerini arttırmakta ve markalaşma çalışmalarına hız vermektedir. Huawei, Xiaomi, Lenovo gibi markalara baktığımızda değişen Çin malı imajını çok net bir şekilde görebiliyoruz. ABD ile Çin arasındaki ticaret savaşlarına bir de bu açıdan bakmak gerekir.

Peki, hızlı bir markalaşma sürecine giren Çin nasıl başarıyor?